Kyllingefrikadeller


Dejlig nem hverdagsmad som kan piftes op med forskellige krydderurter, krydderier eller andet godt. Dette er bare den helt neutrale grundopskrift på mine deller som jeg for det meste laver.
Man kan spise dem til det meste men jeg plejer enten at lave kartoffelsalat eller kartofler og brun sovs.

Ingredienser:

500 g hakket kyllingekød
1 blendet løg
1 æg
1 spsk mel
Salt
Friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

Blend løg og bland derefter alle ingredienser i en skål. Rør det hele godt sammen og lad farsen hvile tildækket i køleskab i minimum en halv time, gerne lidt længere.
Steg dem i olie eller masser af smør, først ved høj varme og skru derefter ned på medium varme.
De skal have ca 5-7 minutter på hver side.

Kommentarer

  1. Hvor godt den kom på blogget i dag ! Har taget hakket kylling ud af fryseren men anede ikke hvad jeg skulle stille op. Dine deller smager helt fantastisk, så glæder mig til at prøve din opskrift i aften :)

    SvarSlet
  2. Jamen håber at de blev gode og at manden kunne li' dem :)

    SvarSlet
  3. Assalamu alaikum:)

    Hvor mange personer er denne opskrift beregnet til ? Eller hvor mange stykker kan man evt. få ud af 500 gram?

    SvarSlet
  4. Lidt dumt spørgsmål men hvor køber man hakket Kyllingekød?

    SvarSlet
  5. Aleikum Salam, der er ca til 12-14 stykker ud af 500 g, alt efter hvor store du laver dem. Vi er to voksne og to børn og der bruger jeg ca.700-900 g.

    SvarSlet
  6. Hehe nej der er ingen dumme spørgsmål :) Man kan købe hakket kyllingefars i stort set alle supermarkeder

    SvarSlet
  7. Hvis du har en kødhakker er det også nemt at hakke selv :)

    SvarSlet
  8. Ser dejligt ud, men jeg synes heller ikke jeg har set hakket kyllingekød mange steder ;-(

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag